Mam w sobie Ducha Gór!
„Mam w sobie ducha gór” to wspólna inicjatywa Miasta Jelenia Góra, Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze i 9 sąsiednich gmin. Celem projektu jest stworzenie silnej, rozpoznawalnej marki Karkonosze, podkreślenie znaczenia historii i tradycji regionu oraz przygotowanie kompleksowej oferty turystycznej dla ludzi w każdym wieku.
Misją marki Karkonosze jest odpowiadanie na potrzeby odwiedzających poprzez budowanie produktów zgodnych z oczekiwaniami turystów. Wizją – stworzenie regionu o bardzo szerokiej ofercie turystycznej, stworzonej przy współpracy i na bazie opinii odwiedzających. W tym celu, ciekawym i dobrym jakościowo podmiotom oraz produktom związanym z regionem, przyznawane będą oznaczenia i certyfikaty, które pozwolą zbudować bazę turystyczną godnych polecenia miejsc.
Pierwszą fazą projektu było opracowanie kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej, która miał podkreślać i wyróżnić wyjątkowy charakter i bogatą ofertę turystyczną rgionu. Wśród celów kampanii obok stworzenia swoistej mody na Karkonosze jest budowa silnej społeczności wokół regionu.
Marka Karkonosze powstaje na podstawie koncepcji smart budget, tzn. by przy możliwie niskich kosztach dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. W promocji wykorzystywane są takie kanały komunikacji jak social media, media relations czy eventy,konkursy, konferencje prasowe, warsztaty czy study tours. Oficjalna prezentacja marki Karkonosze odbyła się podczas konferencji prasowej 24 października, na Międzynarodowych Targach Turystycznych Tour Salon w Poznaniu.