Promocja Jeleniej Góry i Karkonoszy w Świnoujściu

Rejsy żaglowcami, parada pod żaglami, jarmark i Festiwal Piosenki Morskiej to główne atrakcje zakończonego w niedzielę zlotu żaglowców SAIL Świnoujście 2014. Dodatkowego kolorytu nadała imprezie na nabrzeżu świnoujskiego portu promocja oferty turystycznej Jeleniej Góry i Karkonoszy!

W ostatni weekend, 15-17 sierpnia na zaproszenie Miasta Świnoujście, Jelenia Góra i Szklarska Poręba reprezentujące markę Karkonosze uczestniczyły w święcie ludzi morza i żeglarzy, prezentując swoja ofertę turystyczną.

Mimo zmiennej i wietrznej pogody impreza przyciągnęła licznie zwiedzających – wczasowiczów i mieszkańców Świnoujścia, a Nabrzeże Władysława IV stało się na trzy dni miejscem, które wręcz należało odwiedzić. Wchodząc na teren imprezy nie sposób było ominąć jednego z największych stoisk, czyli Jeleniej Góry i Karkonoszy. Promocja gór nad morzem była wielką niespodzianką i zaskoczeniem, a liczne konkursy i gry powodowały, że liczba odwiedzających przed czerwonymi namiotami nawet na chwilę nie malała. Zainteresowaniem cieszyły się promujące Uzdrowisko Cieplice zabiegi płukania oka wodą termalną oraz miniwarsztaty plastyczne prowadzone i przygotowane przez pracownika Muzeum Karkonoskiego. Najbardziej poszukiwane były informacje o możliwościach noclegu, trasach rowerowych i narciarskich oraz atrakcjach turystycznych. Zauważalne było również zainteresowanie ofertą dedykowaną mieszkańcom Świnoujścia, przygotowaną dla nich w ramach wspólnego projektu Gościnne Miasta.

Zgodnie ze złożoną obietnicą, specjalne pakiety czekały na wszystkich jeleniogórzan, którzy spędzając czas nad morzem, zawitali, choć na chwilę do portu. Świnoujście to ważny kierunek turystyczny dla mieszkańców regionu stąd spotkania ze „swoimi” były zarówno liczne, jak i serdeczne. Zresztą atmosfera, jaką udało się stworzyć w tym miejscu spowodowała, że wielu gości nawet spoza Kotliny, identyfikowało się z Jelenią Górą i Karkonoszami.

Jelenia Góra w Karkonoszach – góry tuż za rogiem! – to było nasze hasło tej akcji. 

Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko. Państwa uwagi, rozmowy, miłe spotkania, to kolejne doświadczenia, które będą wykorzystywane przy planowaniu kolejnych działań.

Celem wspólnej promocji Miasta Jelenia Góra i gmin powiatu jeleniogórskiego było wykreowanie miasta i marki Karkonosze, ich oferty turystycznej jako kierunku ruchu turystycznego. 

 

 

 

 

Galeria: