Uzdrowiskowy Dolny Śląsk

Projekt obejmuje prowadzenie działań marketingowych nakierowanych na stworzenie polskiej marki uzdrowiskowej w oparciu o renomę i potencjał najlepszych uzdrowisk na Dolnym Śląsku.

Celem jest stworzenie i wzmacnianie wizerunku Dolnego Śląska jako regionu o wysokich walorach uzdrowiskowych.

Przeprowadzenie kampanii promocyjnej było kolejnym etapem działań związanych z promocją uzdrowisk na Dolnym Śląsku na rynku krajowym i międzynarodowym. Działania te są realizowane w sposób skoordynowany i zintegrowany przez 10 gmin zgodnie z postanowieniami UMOWY PARTNERSKIEJ na rzecz realizacji projektu „Uzdrowiskowy Dolny Śląsk”, a ich celem nadrzędnym jest wzrost konkurencyjności oferty dolnośląskich uzdrowisk. Działania te obejmować będą m.in.:

  • tworzenie i udoskonalanie systemów identyfikacji wizualnej na terenie miejscowości uzdrowiskowych,
  • przygotowanie i rozpowszechnianie materiałów promujących dolnośląski potencjał uzdrowiskowy,
  • przygotowanie i realizacje komunikacji unikalnych cech oferty Uzdrowiskowego Dolnego Śląska skierowanej do turystów i kuracjuszy z Polski oraz zagranicy,
  • przygotowanie i przeprowadzenie działań o charakterze Public Relations, mających na celu wzrost zainteresowania ofertą marki Uzdrowiskowy Dolny Śląsk mediów 

Zobacz uzdrowiskowydolnyslask.pl
Lista 10 gmin biorących udział w projekcie:

  • miasto Jelenia Góra (Lider Projektu)
  • gmina Świeradów Zdrój
  • gmina Niemcza
  • gmina Kudowa – Zdrój
  • gmina Duszniki – Zdrój
  • gmina Polanica – Zdrój
  • gmina Szczawno – Zdrój
  • gmina Jedlina – Zdrój
  • gmina Lądek – Zdrój
  • gmina Bystrzyca Kłodzka

Kampania medialna oparta na nośnikach typu prasa opiniotwórcza i lifestylowa, telewizja ogólnopolska oraz tematyczna, Internet oraz działaniach z zakresu reklamy outdoorowej (billboardy). Działania medialne wsparte o działania z zakresu BTL oraz komunikację PR.

  • TVN w trakcie weekendowych i tygodniowych wydań programu „Dzień Dobry TVN”, wieczorne seriale emitowane o godz. 18:00 [prime time]
  • TVN 24 wokół popularnych programów publicystycznych: „Kropka nad i”, „Rozmowa Rymanowskiego” i „Szkło kontaktowe”
  • TVN CNBC równomierna emisja w programie tygodniowym
  • TVN Style równomierna emisja w programie tygodniowym
  • 800 nośników typu billboard na terenie największych miast dziesięciu województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, lubuskiego, wielkopolskiego, kujawsko – pomorskiego, mazowieckiego, dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego oraz małopolskiego
  • największa liczba billboardów [ok. 50% wszystkich nośników] została zaprezentowana na terenie miast będących stolicami tych województw
  • reklama marki pojawiły się w czasopismach: Twój STYL, Kobieta i Życie, ekskluzywnym miesięczniku dla mężczyzn Men’s Health, tygodnikach Newsweek i Polityka
  • użyto tytuły o oddziaływaniu reklamy trwającej dłużej niż jedno wydanie numeru czasopisma [które bardzo często można spotkać u fryzjera, kosmetyczki, w poczekalni u lekarza czy dentysty, które czyta więcej niż jedna osoba]
  • reklama w magazynie pokładowym linii lotniczych Wizz Air [każde wydanie jest czytane przez 1, 6 mln pasażerów]
  • reklama w 10 portalach składających się z różnych kręgów tematycznych [tzw. portale horyzontalne] m.in. onet.pl, gazeta.pl, interia.pl, wp.pl
  • reklama w 30 portalach tematycznych, m.in. styl.pl, kobieta.pl
  • reklama pojawiłą się ponad 8,5 mln razy na komputerach internautów
  • rozdystrybuwano 500 tys. maili reklamowych do użytkowników onet.pl i gazeta.pl ; e-oferta do 500 biur podróży w całym kraju
  • pozycjonowanie w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej Google [18 słów kluczowych oraz kampania adwords]